kezdőlap | Médiaajánló | ufó-esetek | információk | elérhetőség | 4D movie | támogatók | ufó képek, illusztrációk

Nem mind fénylény, ami fénylik!

Akár az ufójelenségeket, vagy éppen a szellemvilág létezését próbáljuk bizonyítani, olyan tárgyi bizonyítékot, amit egy hétköznapi ember is letehet az asztalra, nagyon nehéz produkálni.
Ha van is valami, általában azok teljesen véletlenszerűen "elkövetett", lefotózott, esetleg levideózott nehezen beazonosítható tárgyak, vagy jelenségek. Ha most nem kimondottan az utólag manipulált fotókra gondolok, bár kétségtelen, ilyenek is előfordulnak, akkor természetesen ezeknek a nyomai jól kivehetők az eredeti negatívon is. Sok esetben ezzel próbálják bizonyítani a fotó hitelességét, pedig a hitelességgel itt nincs gond, csak ember legyen a talpán, aki eldönti egy szabálytalan, homályos fényfoltból annak okát . Érdekes módon ezek a felvételek szinte kivétel nélkül vakuval készültek, ami viszont nagy óvatosságra inti a szemlélőt, hiszen a vaku felvillanásának pillanata egy olyan szituációt teremt a lencse számára, amit sok esetben már egy másodperc elteltével sem lehetne a helyszínen újra rekonstruálni. Főleg nem a mi szemünkkel. Gondolok itt például egy nyakba akasztott medál fénybecsillanására, egy karácsonyfadíszre, vagy éppen egy hajszálra, vállszíjra.

Természetesen ezeknek a potenciálisan szóba jöhető tárgyaknak nagyon széles a skálája, és a villanás pillanatában a véletlenek egybeesése lehet, hogy többet meg sem ismételhető.
De ettől még nem biztos, hogy csodával állunk szemben, de még nem is fénylénnyel, és energia nyalábbal sem. Persze nagyon sokan szeretnék azt látni, amiben hisznek. A leggyakrabban előforduló hamiskás képek éppen a fényképezőgép vállszíjától származnak. Ezek a fotón található, egészen világos szürke, vagy fehér, általában ívben vagy hurokban látszó homályos kontúrú sávok már sok fejtörést okoztak a családi archívum készítői számára. Pedig a dolog pofon egyszerű. Ha a lencsétől megfelelő távolságra belógatunk egy ilyen kis használati eszközt, és vakuval fotózunk egyet, szinte minden esetben megjelenik a képen valami "csoda".

A csoda milyensége viszont nagymértékben függ a belógatott anyag méretétől, felszínének minőségétől, és a lencsétől való távolságától.

Nagyon fontos az is, hogy a fényképezőgéppel milyen messzire kívánunk fókuszálni.
Minél nagyobb az eredetileg lefényképezendő tárgy távolsága a lencsétől, a közeli belógó tárgy annál homályosabb, misztikusabb hatást kelthet. Növekszik az esélyünk a kivitelezés sikerére, ha a fényképezőgépre külső vakut szerelünk, ugyanis egyrészt nagyobb teljesítményű, de ami még fontosabb, a magasabbra helyezett fényforrás jobban meg tudja világítani a lencse elé belógatott tárgyat. Éppen ebből adódóan fordulhat elő az is, hogy a hurokszerűen elhelyezkedő anyag csak egy részét éri a fény, mint ezt a
közölt fotó jól érzékelteti. A többi része viszont jóval szerényebb, sötét színű, szinte alig látszik, hiszen az élesség jóval távolabbra van állítva.
Vannak azonban olyan fényképfelvételek, melyek nem húzhatók rá egy ilyen egyszerű sablonra.

A következő fotó egy debreceni óvodában készült 2002 tavaszán. Ha jobban szemügyre vesszük a képet, láthatjuk, hogy a kép középső harmadában a csúszda alatt egy érdekes fényjelenség körvonala rajzolódik ki. Mintha a fűben kis gyertyák, vagy mécsesek égnének egy vízszintes körgyűrűn elhelyezve. Még jó, hogy nem temetőben készült a felvétel. Ha viszont jobban megnézzük a képet, jól észrevehető, hogy több fénypamacs kilóg a sorból. A teljesen térhatást keltő elrendeződés látszata megdől a csúszda hozzánk közelebb eső függőleges oszlopánál. Ugyanis ha a fények valóban a három dimenziós térben lettek volna jelen a csúszda alatt, akkor az oszlopnak több fényforrást is ki kellett volna takarnia. De nem így történt.
Ha az oszlopot jobban szemügyre vesszük, jól látható, hogy két kis fény pamacs is van az oldalán.
Ebből arra lehet következtetni, hogy a fénypamacsokat felsorakoztató karika a fényképezőgép számára a lencse előtt, vagy a lencse felszínén függőleges síkban képződött, és nem kör, hanem ovális alakú lehetett.

Rendkívül érdekes a következő fényképfelvétel is, amely egy vonaton készült. Vajon mi, vagy ki állhat az ajtó mögött?

Az üvegen keresztül ugyanis egy ufonautára emlékeztető alak látszik. A fekete- fehérben készült fotóból adódóan nem csak a fejforma, testfelépítés, de még a színe is beleillik a róluk alkotott képbe. A helyzet érdekességét még fokozzák azok az ablaküvegen történő fénybecsillanások, melyekből kettő épp a látszólagos ufonauta szemeinél tükröződik vissza.

Az elmúlt évtized számomra legrejtélyesebb, szinte megfejthetetlen fotója egy rendőrségi helyszíneléskor készült.

A Balaton melletti főútról világos nappal kifogástalan útviszonyok között fékezés nélkül az árokba sodródott egy nyugati típusú személygépkocsi. Az autóban ülő mindkét személy életét vesztette. A baleset oka ismeretlen. A felvételeken jól látszik, hogy a baleseti mentést és helyszínelést a mentők, rendőrség és a tűzoltóság közösen végezték. Eközben készültek ezek a rendkívül érdekes fényképfelvételek. A fotón látható megközelítően 70 m 2 -es téglalap alakú narancssárga paplanként elterülő ködszerű jelenség pontosan a balesetet szenvedett autó és utasai felett lebegett.
A helyszínt több pozícióból is rögzítették, és ezek közül 3 képen látható ez a sárga folt. Szabad szemmel viszont senki sem érzékelte
a látványt.

Véleményem szerint ebben az esetben sem beszélhetünk csodáról, de azért a látvány elgondolkodtató. Talán a technika fejlődésével egyszer még megoldhatjuk ezeket a rejtélyeket.

Sós Tibor
Ufo-Controll Szeged